Breadcrumbs

Kegel Egzersizlerinin Püf Noktaları

Son zamanlarda adını sıklıkla duyduğumuz Kegel egzersizleri diğer egzersizlerden biraz farklı. Yine vücudu sıkılaştırma ve performansınızı artırmaya yönelik ama bu sefer genital bölgelerde. Kegel egzersizlerini birçok doktor da öneriyor. Bu egzersizler hem kadınlarda hem erkeklerde pelvik taban kaslarını güçlendirerek idrarınızı daha güçlü bir şekilde kontrol etmenizi sağlıyor ve düzenli olarak yapıldığında cinsel hayatınızda da güzel gelişmelere önayak oluyor.

Genç yaşlarda çok fark etmeyebiliriz ama ilerleyen yaşlarda idrarımızı tutmak eskisi kadar kolay olmayabilir. Kadınlar çocuk doğurduktan sonra öksürmek ve hapşırmak bile idrar kaçırmaya yol açabilir. Erkeklerde de aynı şekilde sık idrara çıkma görülebilir. Kegel egzersizleri bu konuda size epey yardımcı olacak. Sadece idrar değil dışkı kaçırmayı önlemek de Kegel egzersizlerinin olumlu sonuçlarından. Ama dünyanın 1 numaralı prezervatif markası Durex olarak cinsel hayatınıza kazandıracakları üzerinde duracağız.

Şimdiden söyleyelim: Kegel egzersizlerinin en güzel yanı günün her saatinde kimse görmeden yapabilmeniz! O yüzden alışkanlık geliştirmenizde hiçbir sakınca yok.

Kadınlar için Kegel Egzersizleri

Kegel egzersizlerine başlamadan önce doğru kas grubunu bulmanız gerekir. Bu bazen zor olabilir ama bedeninizi tanımaktan zarar gelmez. Onları bulmanızın bir yolu, temiz bir parmağınızı vajinanızın içine yerleştirip parmağınızın etrafındaki kasları sıkıştırmak. Kasları bulmanın başka bir yolu da idrarınızı yarıda kesmeye çalışmak. Bu sırada kullandığınız kaslar aradığınız kaslardır. Sıkıp gevşettiğinizdeki hisse alışın. (Ama bu ikinci yöntemi çok sık tekrarlamayın çünkü idrar kesenizi tamamen boşaltmamak idrar yolları enfeksiyonuna yol açabilir.) Doğru kasları bulamazsanız jinekoloğunuzdan da yardımcı olabilirsiniz. O size yardımcı olacak yöntemler bulabilir.

Öğrendiklerinizi evde televizyon izlerken veya ofiste çalışırken yapabilirsiniz. Günde üç dört tekrar yeterli olacaktır. Her gün düzenli tekrarlardan sonra kaslarınızın daha fazla kontrol edebildiğinizin farkına varacaksınız. Hal böyleyken, bu kaslarınızı cinsel hayatınıza renk katmak için kullanmaya ne dersiniz? Seks sırasında kaslarınızı hafifçe sıkarak partnerinizin alacağı zevki artırmanız mümkün.

Erkekler İçin Kegel Egzersizleri

Erkekler de pelvik taban kaslarını bulmakta zorlanabilir. Erkekler için bu kasları bulmanın bir yolu bir parmaklarını rektuma sokup sıkmalarıdır. Bunu yaparken karın, kalça ve kasık kaslarının hareket etmemesi gerekir. Başka bir yöntem de kadınlarda olduğu gibi idrarı yarıda kesmeye çalışmaktır. Ama yine aynı şekilde, bunu düzenli bir alışkanlık haline getirmemekte fayda var.

Peki, pelvik taban kaslarınızı keşfettikten sonra ne olacak? Cinsel yaşamınızda kalitenin arttığını fark edeceksiniz. Muhtemelen ereksiyonunuz üzerinde de daha fazla kontrol sahibi olacaksınız. Erken boşalma sık hatırlayacağınız bir anı olmaktan çıkacak.